teisipäev, 21. jaanuar 2014

Teekook

Teekook on minu jaoks täielik klassika. Tean neid, kellele see väga maitseb ja neid, kellele üldse mitte. Õnneks kuulun mina sinna esimesse kategooriasse. Ja mu meheraas, üldjuhul teise arvamusgruppi kuuluv, muudab oma arvamust alati siis, kui ma teekooki ise otsast-lõpuni teen. Poe omad lihtsalt ei kõlbavat :)


Retsept on Nami-Nami kokandusportaalist, kook sai mul 25x30cm suur. 

Taigen:
3 dl piima
30 g pärmi
1 muna
1 dl suhkrut
0,5 tl soola
1 tl jahvatatud kardemoni
100 g võid
400-450 g nisujahu

Purukate:
100 g nisujahu
3 sl suhkrut
50 g võid

Kreem:
250 g toasooja võid
100 g suhkruga kondenspiima, toatemperatuuril
150 g tuhksuhkrut
1 tl vanillisuhkrut
konjakit või rummi


Kõige alguses võtan ma kreemi valmistamiseks mõeldud või ja kondenspiima toatemperatuurile soenema. Et nad kreemi kokkuvahustamise ajaks soojad oleks ja ühtlaseks siidiseks kreemiks saaksid minna. Ja siis hakkan kooki küpsetama.

Alustuseks vedeldasin pärmi käesoojas vees, lisasin pool jahukogusest, segasin vedelaks taignaks ja lasin kerkida. Kella sealjuures ei vaadanud, vaatasin, et taigen oleks tõusnud ja suuri mulle omandanud- seejärel jätkasin taigna valmistamist.
Vahustasin pehme või muna ja suhkruga, lisasin soola ja karemoni ning segasin saadud munavahu pärmitaigna hulka. Kloppisin tainast veidi aega puulusikaga, siis lisasin ülejäänud jahu ja kloppisin taigna ühtlaseks. 
Valasin taigna koogivormi (lusikaga peab kaasa aitama ikka), ajasin märja käega ühtlaselt laiali ja lasin kahekordseks kerkida.

Valmistasin purukatte: segasin komponendid omavahel ja mudisin kätega, kuni moodustus purujas mass. 

Puistasin saadud purumassi pärmitaignale, võimalikult ühtlase kihina. Kui vaja, võib taigent eelnevalt ettevaatlikult muna või piimaga määrida, aga mina seda ei teinud, kuna taigen tundus piisavalt kleepjas.

Panin koogi eelkuumutatud ahju 180*C juurde ja küpsetasin umbkaudu pool tundi, kuniks kook oli kenasti pruunikas. Seejärel tõstsin koogi ahjust ja lasin täielikult jahtuda.

Vahepeal valmistasin võikreemi: vahustasin või kondenspiima ja suhkruga, lisasin ka vaniljesuhkru ja alkoholi ning vahustasin veel. Kreem saab siidine, kohev ja hele- eeldusel, et komponendid olid sama temperatuuriga.

Jahtunud plaadikoogi lõikasin kaheks kihiks ja määrisin alumisele kihile võikreemi. Tõstsin pealmise plaadi tagasi, lõikasin koogi neljakandilisteks tükkideks ja serveerisin.
 Oh, küll sai hea :)

1 kommentaar:

  1. Aniitram, see kook on mul nii pikalt plaanis olnud juba, tulebki ette võtta! Aitäh!

    VastaKustuta