laupäev, 2. aprill 2011

Kevadine makaronisalat

Mul oli täna tore päev! Sellest pool päeva möödus pealinnas ja pool minu armsas Tartus. Et mis selle päeva siis toredaks tegi? Noh, kõigepealt sain ma kokku klassiõega, keda ma pole näinud...ee...kuus ja veidi veel rohkemgi aastat. Täna istusime kohvikus, maiustasime kookidega, imetlesime tema kauni lapsukese naeratust ja muljetasime. Ja muuhulgas andis ta mulle üle omaõmmeldus kaks kena poe/turukotti- Leevi ja Leelo, ilusad, armsad ja praktilised. Ning teades minu toiduostlemise suurt hulka, kuluvad need vägagi ära.

Teiseks, see kohvik, kus me istusime- Heidi Park'i kohvik õdusas Tallinna linnaosakeses, toredalt autopesula peal :D Õhkkond oli seal nii kodune ja soe, läheksin sinna iga kell tagasi! Ja loomulikult koogid, mida me kahekesi sõime ära viis erinevat tükki, olid ülimaitsvad ja suurepärased! Laimi-juustukook, sidruni-mooniseemnekook, brownied, sidruniruudud ja üks väga maitsev ning pähkline plaadikook, mille nime mul enam meeles ei ole. Kõik, ütlen veelkord, ülimaitsvad!

Ja siis, olles istunud bussi ja vaadanud kaks-pool tundi Eestimaad ning pilvede tagant piiluvat päikest, olingi tagasi Tartus. Siin veetsin paar tundi teise väga hea sõbra seltsis ning seejärel seadsin sammud koju. Olles ülimalt heas tujus, panin ahju kaks pisikest roosakirjut toorjuustukooki (neist ehk siin blogiski edaspidi) ja ootan nüüd kannatamatult homset hommikut, et neid sööma asuda :)

Ahjaa... kuna tegemist on siiski toidublogiga ja mitte jutublogiga, soovitan nüüd kõigile head ja kevadist nuudlisalatit, mis mul ühe kiire tööpäeva lõupul valmis sai. Kuna ma millimeetritäpsusega koostisainete hulka ei mõõtnud, siis panin nad siia kirja enam-vähem õigesti. Ja samas, eks ongi parem, kui igaüks just oma maitsele sobivalt salatit sättida saab (eriti tuleb maitse järgi sättida apelsinimahla ja oliiviõli kogust).
Salat sobib täiesti iseseisvalt nii lõuna-kui õhtusöögiks, kuid miks mitte ka eesootaval suvisel gillihoojal liha lisandiks. Kogus- neljale.

250g häid spagette/nuudleid/lemmikkujulisi makarone
250g kirsstomateid
1 suur paprika
mõnus peotäis värsket peterselli
1 pea jääsalatit või kimp mõnda muud maitsevat salatit
2 suitsukanakoiba
ühe mitte väga suure apelsini mahl
1 sl seesamiõli
3 sl oliiviõli
soola, pipart




Alustuseks tuleb makaronid soolaga maitsestatud vees al'dente keeta- ehk nii, et makaron oleks pehme, aga hamba all tunneks ka veel veidi resistentsus. Ehk siis keeta täpselt parajaks :D.
Sel ajal, kui makaronid keevad, lõigata kirsstomatid pooleks, puhastada ja tükeldada paprika, lõigata parajateks tükkideks salat, hakkida petersell ja panna nad kõik suurde kaussi. Seejärel puhastada kogu suitsukanaliha koibadelt, hakkida parajateks tükkideks ja lisada ka kaussi. Valada juurde oliiviõli, apelsinimahl, lisada sool ja pipar. Mudida segu kätega minutike (ikka korralikult muljudes), kuni tomatitest on mahla välja tulnud, salat on kenasti maitsestunud ning kõik komponendid segunenud.


Kui makaronid on keenud, tuleb need kurnata ja külma veel all tsipake loputada. Eesmärgiks ei ole makaronide täiesti külmaks saamine, mina loputasin vaid mõne hetke (niipalju, kui mina täheldanud olen, siis soojem makaron võtab maitset/kastet peremini sisse- seega on kaval jätta makaronid veidike soojaks). Seejärel lisada makaronidele seesamiõli ja hoolega segada.

Edasi valada makaronid kaussi köögiviljade ja kana hulka. Kui kasutada spagette, nagu mina tegin, võiks need lühemateks juppideks ka hakkida (mina võtsin terava noa ja surusin seda paar korda läbi kausisoleva spagettide massi). Seejärel segada hoolega, kuni komponendid segunevad ja makaronid saavad maitsestatud.

Ja polegi muud kui sööma asuda. Krõbe ciabatta on kõrvale ideaalne! :)

2 kommentaari:

  1. Väga tore päev oli tõepoolest! Loodan, et meie tehtud plaanid saavad teoks.. juba õige pea ;)

    VastaKustuta
  2. :) ma arvan, et Heidi pähklise koogina mõtled congo bar'i...

    VastaKustuta