reede, 26. aprill 2013

Kreemjas jogurtijäätis

Kuna olen teatud määral laktoositalumatu, muutub suvi kohati ebameeldivaks, sest jäätist saan süüa oluliselt vähem, kui ma sooviks. Pealegi, mahlapulgad on head küll, aga mingil hetkel hakkab isutama mõnusa ja kreemja koorejäätise järele. Seetõttu olen proovinud "leiutada" jäätist, mida ma süüa saaks ja mis struktuurilt kreemjas oleks. 
Allolev jäätist tegin mina laktoosivabast jogurtist, loomulikult võib teha ka tavaliselt. Vastavalt vajadusele :)

Kui niisama jogurtit (ilma jäätisemasina abita) külmutama hakata, jääb ta struktuurilt kristalliline. Sellega ma rahule ei jäänud :D Seega otsustasin jogurtit enne külmutamist nõrutada, et tema kreemjaid omadusi esile tuua. Õnnestus minu arvates kenasti :)
Kahtlemata võib jäätisesse erinevaid maitseid tuua, kasutades moose või marju, hetkel on retsept vaid lihtsa, vanillise aroomiga jäätise kohta.


Kogus: kuus pulgajäätist

1 kg maitsestamata jogurtit, vajadusel laktoosivaba
maitse järgi suhkrut
2 tl õiget vanillisuhkrut või seemneid umbes kolmandiku vanillikauna seest

Esimesel õhtul vooderdasin suure sõela kolmekordse marliga, valasin sinna peale jogurti, katsin taldrikuga (et külmkapi "maitset" seismisel külge ei jääks) ja tõstsin külmkappi nõrguma (sõela alla panin kausi, sinna tilgub üleliigne vedelik). 
Järgmisel hommikul võtsin paksu jogurti sõelalt, segasin juurde suhkru ja vanillisuhkru, tõstsin jogurti jäätisevormidesse, pistsin sisse jäätisepulgad ning tõstsin täidetud vormid sügavkülma. Lasin jäätistel läbi külmuda (nii nelja tunniga sai juba päris hea) ja hakkasin maiustama :)


* täpseid suhkrukoguseid ma tõesti üles ei märkinud- kui teete, siis maitske, et parajalt magus saaks- just nii, et endale sobib :)
*  NB! kui panete lisaks mõnda moosi, siis on vaja jogurtile vähem suhkrut panna
* moosi soovitan panna triipudena, jääb toredam ja mõnusam :)
* vormideks sobivad ka väiksed klaasid/pitsid, mis ei ole väga õhukese klaasiga. Aga kui nendest jäätist välja võtma hakkate, siis ei tohi neid kohe sügavkülmast võttes kuuma vette pista- klaas võib puruneda
* kuna jogurt on paks, lööge vorme pärast täitmist paar korda tugevalt põhjaga vastu lauda- lööb õhumullid välja ja jäätised külmuvad ühtlaselt

1 kommentaar:

  1. Hmm peaks ka proovima. Olen ka laktoosik ja see tofujura, mis poes jäätise nime all müüakse ei kõlba ka kuhugi. :)

    VastaKustuta