neljapäev, 3. veebruar 2011

Kooki jäneseaastaks!

Täna algas Hiina kalendri järgi jänese/kassiaasta, head uut meile kõigile! :) Kindlasti ilmub nüüd nii mõnessegi blogisse jänese, kassi või hiina temaatikaga sööke ja pole ka minu blogi erand. Pealegi on jäneseaasta minu aasta ning kohe oli kohustuslik üks kook teha ! :D  Kuigi jah, jäneste ja kassidega seob seda kooki vaid kaunistus..

Kook ise on Nami-nami kokaraamatust, sisaldab imehead martsipani ja on oma olemuselt vägagi lihtne. Usaldades Nami-nami kokaraamatut, tean, et kook kannab nime Mazarin, nime saanud on ta justnimelt kuulsa Prantsuse kardinali järgi. Mina kiidan kooki väga, samuti mu mees ja täna külas käinud endine klassiõde :)
Antud kogusest saab ühe 24cm koogi või neli 12cm kooki (mina tegin pisikesed koogid).




Põhi: 
350g muretainast


Täidis:
300g martsipanimassi
150g toasooja võid
2 muna


Kaunistuseks:
300g marju (originaalretseptis maasikaid, mina kasutasin vaarikaid, sobisid väga hästi)


Muretainas suruda lahtikäiva koogivormi põhjale ja külgedele, torgata kahvliga mõned augud põhjale ja panna  vorm täidise valmistamise ajaks külmkappi (otse külmast kuuma ahju pandud muretainas kerkib/küpseb ühtlasemalt).
Siinkohal võib ahju ka soojenema panna.
Täidise valmistamiseks segada omavahel kokku toasoe või ja martsipan (seda on mugav teha köögikombainiga), kui mass on ühtlane, lisada munad ja segada täidis hoolega läbi. Edasi võtta koogivorm külmast, valada täidis põhjale ja küpsetada kooki 175*C ahjus 35-45 minutit, kuni pealispind on pruun.
Võtta kook ahjust ja lasta sel jahtuda. Enne serveerimist kaunistada marjakuhjaga. Ja mina voolisin martsipanist ühe jänku ja kiisu ka, nagu näha...jänes sai aasta järgi valge, aga kassi tahtsin ikkagi kollase teha :D

1 kommentaar:

  1. Mulle meeldib see viimane koogipilt kassiga. Kass nii muheda olemisega :) See aasta on ka minu aasta!

    VastaKustuta