esmaspäev, 28. veebruar 2011

Nuudlid, mis mulle maitsevad

Olen tükk aega proovinud teha hea maitsega nuudleid, mis mõne hiina köögi roa juurde hästi sobiks ja oi-kui-väga ma olen pahane enamiku nuudlite peale, mis poes müügil on. Ühed on liialt jahused ja kleepuvad, teised on maitsetud ja...oeh.
Ja nii lõpuks läkski, et ma tegin "hiinaka" nuudleid hoopis spagettidega. Ja jäin väga rahule. Sest hea kvaliteediga tooraine tagab hea maitsega roa. Kui aga keegi on leidnud hea maitsega munanuudlid vms, proovigu seda retsepti nendega. Ja siis soovitagu mulle ka :)


Kusjuures minu jaoks on heade "hiinaka" nuudlite proovikiviks see, kuidas nad külmalt maitsevad. Head nuudlid kõlbavad külmalt ka süüa. Ja antud retseptis toodu maitses mulle nii kuumalt kui külmalt väga. Kuna aga ma tean, et maitse üle ei vaielda, siis ma ei hakkagi väitma, et need nuudlid maitsevad kõigile- lihtsalt minu arvates said need väga head. Ega ma muidu poleks viimase kahe nädala jooksul ülepäeviti nuudleid teinud :D 


250g nuudleid(spagette)
2 tl seesamiõli
2 sl praadimiseks sobivat õli
1 sibul
3 küünt küüslauku


Kastmeks:
0,5 dl sojakastet
0,5 dl vett
1 sl maisitärklist
1 sl riivitud ingverit
1 sl suhkrut
1 sl ketšupit(tomatipasta kõlbab ka)

Esimeseks keeta nuudlid pakil toodud õpetuse järgi (kuna mul olid spagetid, siis neid keetsin al'dente), seejärel kurnata ja segada kuumadele nuudlitele hulka seesamiõli- mõnusalt pähkline lõhn täidab köögi ja jätab nuudlitele hea maitsenüansi. Samuti takistab õli nuudlitel omavahel kokku jäämast- selle vastu aiytab ka aeg-ajalt segamine.

Kastme jaoks segada kokku kõik komponendid.

Järgmiseks panna pann tulele, lisada õli ja hakitud küüslauk, praadida pool minutit. Siis lisada viilutatud sibul ja praadida mõõdukal kuumusel veel kaks minutit. Järgmiseks lisada nuudlid ning praadida pidevalt segades kolm minutit. Kindlasti segada, et nuudlid kokku ei jääks.


Seejärel lisada kaste ning kiirelt segades katta kõik nuudlid. Maisitärlis pakseneb kuumenedes ja tänu sellele hakkab kaste ilusti nuudlite külge. Praadida veel paar minutit, ikka kogu aeg segades.
Serveerida kohe, soovitatavalt mõne hiina köögi roa kõrvale.
Kes veel ideid vajab, vaadaku nami-nami hiina köögi kooskokkamist! :)

1 kommentaar: