laupäev, 23. oktoober 2010

Ebaküdooniatrühvlid

Ebaküdoonia on geniaalne vili. Ma kohe üldse ei mõista, miks seda tänapäeval nii vähe kasvatatakse- noh olgu, põõsas torgib jah ja ei ole just kõige ilusam aias vaadata, aga viljad on ju imehead ning kasulikud.
Kuna mul oma veel aeda ei ole, pean endale ebaküdooniaid kas turult või tuttavate käest hankima. Siinkohal südamlikud tervitused mu ämmale, kelle käest viimasel paaril aastal ebaküdooniaid saanud olen. Sel aastal küll vaid paar peotäit, aga asi seegi :).
Trühvliidee hüppas mulle pähe mõni aeg tagasi, minu meelest sobib ebaküdoonia hapukus magusa martsipaniga imekenasti kokku. Proovige ka!
25 trühvlit:

100g martsipanimassi
85g tumedat šokolaadi
3-4 ebaküdooniat (et saaks peenelt riivituna 30ml tihkelt kokku surutud massi)

Alustuseks tuleb ebaküdooniatest saada peenelt riivitud mass(kolmikpildil vasakpoolne). Mina ei hakanud ebaküdooniaid puhastama, riivisin tervet ebaküdooniat, jättes südamiku puutumata. Jah, nii läks veidi viljaliha raisku, aga puhastatud ja seetõttu tükkideks lõigatud ebaküdooniat on väga ebamugav sõrmede vahel hoida.
Edasi segasin ebaküdooniamassi matrsipaniga. Tulemusena sain pehme massi, nagu näha keskmisel pildil. Ei näe just kõige isuäratavam välja, aga maitseb muide imehästi :).

Järgmiseseks etapiks on vaja veidi kannatust. Kõigepealt panin šokolaadi vesivannile sulama. Ja panin valmis vormid. Ostsin pisikesed paberist kommivormid kunagi Kiika Kööki poest. Siiamaani olen neisse niisama valmis trühvleid sisse pannud, aga seekord otsustasin veidi teistmoodi käituda.
Kui šokolaad sulanud, määrisin pabervormide küljed sula šokolaadiga kokku ning panin sügavkülma tahenema. Määrida saab väikese pintsli abil, minule meeldis seda teha aga hoopis ümmarguse söögipulga abil.
Ahjaa- soovitan nii pool tunnikest enne trühvlitegemise algust panna taldrik sügavkülma, et see kenasti jahedaks muutuks. Siis on vormide pintseldamise ajal hea see külm taldrik lauale tõsta ja määritud vormid sellele asetada- külm taldrik hakkab šokolaadi kohe tahedamaks muutma ja see ei valgu külgedelt väga alla.


Lasin siis määritud vormidel viis minutikest sügavkülmas olla ning seejärel täitsin seguga. Panin vormid triiki täis ning katsin pintsli abil šokolaadiga. Ning kaunistasin ka. Kasutasin selleks ebaküdoonia koorest tõmmatud ribasid ning kuivatatud rukkilille õielehti. Ja edasi rändasid kommikesed taas sügavkülma, kus neil kümmekond minutit puhata lasin.
Viimaseks eemaldasin pabervormid- oli ka tagumine aeg kommiteoga ühele poole saada, sest meheraas tahtis juba väga maiustada :D.

Tegemistest üks amatöörvideoke ka :) :

4 kommentaari:

  1. Kuigi ma ise üldsegi-mitte praegu ei kokka, siis mulle meeldib Su blogi ikkagi vaadata. Ja see video-teema on eriti tore! Tee veel :)

    VastaKustuta
  2. Ma olen nüüd nii kade. Olen ka video peale mõelnud :D
    Tubli töö! Mõnikord võiks mõne projekti koos teha, me ju üksteisele nii lähedal ;)

    VastaKustuta
  3. Aitäh videot kiitmast :D Eks see veel selline algeline on- fotokaga filmitud jne. Aga käib küll :D
    Ja Koopatibi, kindlasti võiks kunagi midagi ühiselt teha. Oleks väga põnev! :)

    VastaKustuta
  4. Need tundusid nii ahvatlevad, et tuli tahtmine kohe järgi proovida! Aga ebaküdooniaid polnud mul käepärast võtta. Kasutasin nende asemel haput õuna ja sai ka väga hea!!! Nämm-nämm.

    Ja veel, suur tänu nipi eest, kuidas teha selliseid seest täidisega komme. Ma poleks selle pealegi tulnud, et šokolaad sedasi tõesti korvi/kommivormi seinale jääb.

    VastaKustuta