reede, 8. oktoober 2010

Sidrunikartulid e Patates lemonata

Nädalake tagasi oli mul imetore võimalus osa võtta Nami-nami peakoka Pille poolt korraldatud kokakoolitusest. Üritus oli ääretult tore, süüa anti imehästi ja seltskond oli väga vahva (ootan põnevusega juba uut koolitust).
Seekordse koolituse teemaks oli Kreeka köök, mis oli minu jaoks siiamaani suhteliselt võõras ning seetõttu sain kuulda-näha-maitsta palju uut ja huvitavat. Ning nagu ma nüüd kõigile öelnud olen, ei usu ma ise ka, et kõik road nii head olid. Aga olid! Ja kindlasti tahan paljusid roogasid veel ja veel kodus ka teha.
Tutvustan nüüd esimest rooga sellelt koolituselt- sidrunikartuleid. Sellised teistmoodi, huvitava maitsega ahjukartulid. Ja äärmiselt head. Mulle nii väga maitsesid.

800g suuri kartuleid
1 dl oliiviõli
1 dl vett
2 sl värsket või 2 tl kuivatatud punet
1 tl meresoola
0,5 tl purustatud musta pipart
5 sl värskeltpressitud sidrunimahla


Kartulid tuleb koorida ja tükeldada kuubikuteks- nii 1,5x1,5cm. Seejärel panna kartulid ahjupannile ja segada läbi kõikide teiste koostisainetega välja arvatud sidrunimahl. Laotada kuubikud ühekordse kihina laiali ja küpstada 220*C ahjus umbes 45 minutit. Paar korda võiks selle aja jooksul segada ka. Kui 45 minutit on möödas, lisada sidrunimahl ja segada nii, et kõik kartulid sellega kokku saaks. Tõsta plaat ahju tagasi ja küpsetada veel 10-15 minutit, kuni kartulid on pealt kuldsed ja krõbedad.
Serveerida kohe.

1 kommentaar:

  1. Mul nii tore kuulda, et Sulle nii väga maitsesid :) Kui kartulikuubikutest isu täis saab, siis võid sektoreid teha jms :)

    VastaKustuta