pühapäev, 27. juuni 2010

Kodutehtud Fanta (või mõni muu limonaad :D )

Tahaksin postitust alustada sõnadega "mäletate neid veneaegseid sifoonpudeleid, millega sai mullivett teha?"-aga ma ei saa nii alustada, sest mina ise neid pudeleid ei mäleta :D Võibolla seetõttu, et ma olen nii noor veel (ha-haa:D) aga võibolla seetõttu, et meie peres seda pudelit ei olnud.
Igaljuhul nüüd mul see pudel on ja neid väikeseid CO2-balloonikesi, millega limonaadi sisse mullid saab, on ka müügil. Mina sain balloone Euronicsi kauplusest (Tartu Zeppelinis), aga ilmselt neid võib küsida ka mujalt suurematest poodidest. Otsima peaks ISI firma balloone, need on justnimelt sifoonide jaoks mõeldud. Balloone saab ka siit netipoest. Euronicsis oli müüa ka sifoonpudelit ennast, aga üüratu kaheksasaja krooniga, niiet odavam on keldrist üles ostida vana pudel (ja hoolega puhtaks pesta) või leida endale pudel mõnest vanakraamipoest. Viimasest sain ka mina enda oma.
Aga nüüd limonaadi juurde. Kodune fanta:

6 apelsini ja
2 sidrunit (tsitruseliste mahla kokku umbes 6 dl)
umbes 4dl külma vett
umbes 3 sl suhkrut


Apelsinidest ja sidrunitest tuleb mahl välja pigistada- kellel on masin, saab kiiremini, kes peab käsitööd tegema, siis lohutuseks võin öelda, et ega see väga kaua ei võtagi. Seejärel segada mahl veega (mida külmem vesi, seda paremini pidavat CO2 lahustuma ja seda mullisem saab limonaad) ja maitsestada suhkruga. Kogused panin siia enam-vähem täpselt kirja, sest eks täpsed milliliitrid-grammid sõltu asjaoludest: apelsinide ja sidrunite suurusest, maitse-eelistustest...
Kui mahlasegu on valmis, tuleb see kallata sifoonpudelisse. Hästi ilusti on vajaminevaid tarvikuid ja tegutsemisprotsessi kirjeldatud siin. Lühidalt: enne mahla kallamist peab pudelisse panema mõõtetoru, mis ei lase liiga palju mahla pudelisse kallata- et ikka gaasi jaoks ka ruumi jääks. Kui mahl on pudelis, tuleb pudelisse asetada tihendiga toru, mida mööda mahl pärast üles saab ja sifoonpudel tihedalt kinni keerata. Seejärel tuleb oma pesasse asetada gaasiballoon ja see kiirelt ning tugevalt kinni keerata. Seda tehes tuleb veidi sisisevat häält-gaas läheb siis pudelisse.
Edasi tuleb pudelit raputada. NB! seda tuleb kindlasti teha, kuna antud etapi vahelejätmisel ei saa gaas mahlas lahustuda ja välja tuleb vaid mahl. Uskuge mind, ma tean :D Kui pudel on raputatud, võib vajutada "päästikule" ja limonaad tuleb pudelist (suhteliselt suure surve all) välja.
Ja saabki jooma asuda :) Mullid on veidi väiksemad, kui poelimpsis, aga maitse see-eest palju parem ja naturaalsem. Ja ega siis ainult "fantat" tegema pea- "kellukese" saaks ilmselt suhkruga sidruniveest ja kindlasti tuleks hea maitsega limonaad ka laimiga tehtult. Aga ka maasika- ja arbuusilimonaad tundub ju äge mõte ;)

2 kommentaari:

  1. Mina mäletan küll neid pudeleid ja kodus tehtud limonaadi :) See postitus oli nii inpireeriv, et ilmselt otsin ka pudeli lähiajal välja. Tänaseni ei teadnudki, et neid balloonikesi kaubanduses saada on, kuna juba "vene ajal" olid need defitsiit ja arvasin, et sel viisil ei tehtagi limpsi enam :) Igal juhul lippan varsti poodi. Tänan!

    VastaKustuta
  2. mina mäletan ka seda limonaadi ja neid defitsiitseid balloone, ma isegi pole mõelnud, et tänapäeval neid enam poes müüakse. tänana vihje eest! lähen otsin ema kolakambrist pudeli üles ja teen ka proovi ;)

    VastaKustuta