esmaspäev, 20. september 2010

Kuldkollane kõrvitsapüreesupp vegan-nädala puhul

Kosmeetikafirma Lush viib see nädal läbi vegan-nädala, mille jooksul 12 selle firma töötajat toituvad vaid vegan-toitudest. Ja seetõttu on ka selle kuu nami-nami kooskokkamine samal teemal.
Mina võin ausalt öelda, et taimetoitlus pole minu jaoks, olen omnivoor. Hindan nii häid taimetoite kui ka head liha. Ja kui ma meheraasule rääkisin, et selline nädal on, siis lihast oli ta kiirelt nõus nädalaks loobuma, aga kui täpsustasin, et veganid ei söö ka muna, võid, juustu ja teisi piimatooteid, ei tahtnud meheraas eriti enam nõus olla :D Seega jah, terve nädala vaid vegan-roogadest meie pere ei toitu, aga püüan vähemalt ühe roa päevas käimasoleva nädala reeglite järgi teha.
Ja kuna kõrvits on praegu vägagi hooajaline toiduaine ja annab roogadele ülikena kollase tooni (mis mulle kohe nii-nii-nii väga meeldib), siis tänane roog on kõrvitsast. Retsepti põhiosa võetud siit, mugandatud. Kogus kahele.
Supp ise tuleb ülikena ja ülihea, mees palus mul seda lähiajal veel teha. Ja mis minulgi selle vastu olla saab :)

250 ml aedviljapuljongit
400 g kõrvitsatükke
1 porgand
1 sibul
1-2 küünt küüslauku
0,3 tl värskelt riivitud muskaatpähklit
soola
pipart
taimeõli


Kõigepealt on vaja head paksupõhjalist potti. Valada sellesse sortsuke taimeõli ja panna pott tulele. Lisada hakitud sibul ja riivitud küüslauguküüned. Kuumutada mõõdukal kuumusel mõni minut, kuni sibul omandab klaasja tooni. Siis lisada kõrvitsatükid ja õhukesed porgandirattad. Valada peale kuum puljong (mina kasutan ökopoest ostetud puljongipulbrit ja teen puljongi sellega) ja lasta segu keema. Keeta keskmisel kuumusel 15-20 minutit, kui köögiviljad on pehmed.
Edasi püreestada köögiviljad, tõsta püree tagasi tulele, lisada riivitud muskaatpähkel, näpuotsaga pipart ja maitse järgi soola. Lasta keema tõusta ja valmis see supp ongi :)

Supp saab mõnusalt paks, nagu mulle meeldib. Kõrvale praadisin leivaviile, mille pealispinna tõmbasin poolekslõigatud küüslauguküünega üle- see ei anna kanget küüslaugumaitset, aga annab leivale ülihea aroomi. Igaljuhul, soovitan proovida ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar