pühapäev, 11. aprill 2010

Vietnami köök: Küpsetamata kevadrullid

Olin juba pikemat aega mõelnud, et tahaks kevadrulle teha. Siiamaani jäi asi selle taha, et mul polnud riisipaberit kuskilt võtta, kuna Tartust mina sellist asja lihtsalt leidnud ei ole. Nüüga aga hiljuti käisin Tallinnas ja sealt riislehekesed kaasa toodud saidki.
Esimeseks katsetuseks riisipaberiga on need küpsetamata kevadrullid.(ainult, et mina panin krevette vähem..kokkuhoiu asi :D ja pähkleid ei pannud ) Eks järgmine kord siis juba küpsetan ka :)

8 lehte riisipaberit
250g keedetud krevette
2 pesa- e šarlottsibulat
2 küünt küüslauku
1-2 punast tšillipipart
2 laimi
2 sl vietnami kalakastet
endale sobivad vahekorras:
keedetud riisinuudleid
lehtsalatit
idandeid
münti
koriandrit


Alustuseks tuleb küüslauk, sibul, ja tšillipipar hakkida peeneks, lisada kalakaste ja laimide mahl ning krevetid- kõik see kokku segada ja külma marineeruma panna. Nii umbes tunnikeseks. Seda marinaadi muide kiidan väga, mulle nii meeldis krevettide maitse pärast marineerumist.
Kui krevetid valmis on, tuleb hakata rulle kokku panema. Enne aga veel tuleb riisinuudlid valmis teha. Selleks tuleb, olenevalt nuudlitest, kas nuudleid veidi aega keeta või niisama kuumas vees mõni minut leotada. Ja mina loputasin nuudlid leige veega üle ka- et nad jahtuks ja et nad kokku ei jääks omavahel.

 Seejärel aga hakkab kevadrullide kokkupanemine pihta: riisilehti tuleb ükshaaval nii 10-15 sekundiks leigesse vette kasta (hea on riisilehtedest veidi suurem kõrgemate servadega taldrik, kuna riisilehed ei taha mingit painutamist-purunevad kergesti), seejärel asetada taldrikule, lasta nii 30 sekundit seista/pehmeneda ja siis lehe alumisse serva panna soovitud vahekorras krevette, riisinuudleid ja rohelist. Rulli kokkukeeramiseks tuleb alumine serv kõigepealt täidisele peale keerata, siis mõlemad külgmised servad peale keerata ja siis kõik kokku rullida (vt pilte). Ja ongi üks rull valmis. Nüüd jääb üle veel teised rullid ka teha :)

Värskete kevadrullide ümbris jääb kergelt vintske, vajab veidi närimist :D Aga sisu jääb mõnus värske ja mahlane. Minule igatahes need kevadrullid maitsesid. Kindlasti proovin lähiajal ka küpsetatud kevadrulle teha.

3 kommentaari:

  1. Ühed minu lemmikud.
    Küsin, kust ostad riisipaberit??:) Olen ka Tartu inimene ja ;) tahan ka riisipaberit, kuna varud otsas.

    VastaKustuta
  2. Riisipaberit ostsin Tallinnast- Stockmannist. Tartus kahjuks näinud ei ole :( Aga Tartus nägin Rimis nüüd filotaignalehti-ruudukestena, justnimelt kevadrullide jaoks mõeldud. Sügavkülmaletis. Nendega saaksid ka teha, kuigi pigem küpsetatud varianti :)

    VastaKustuta
  3. Jah, ma ka Lõunakeskuse Rimis nägin. Mõtlesingi peaks ära ostma :)) Ega Tartus on ju asualt öeldes suht piiratud kauba valik :( "Friikide" jaoks suht kesine valik :D

    VastaKustuta